Home

Enes Kanter Kentucky için basketbol sahalarına çıkmasına izin verilmeyen bir yetenek. Hayatı boyunca binlerce basketbol maçına çıktı ancak bu sene çıktığı maç sayısı sıfır.

Kanter daha önce hiç beyzbol topu atmamıştı; ancak Kentucky’nin beyzbol maçından önce ilk atışını yapmak için sahaya çıktı. Türkiye’de bu spor oynanmıyor. Kanter Kentucky’nin sahasında birkaç kere ısındı ve sonra tümseğe çıkma sırası ona gelmişti, Kentucky tişörtünü giydi. Dolanıp durdu, Undertaker’ın sahaya çıkarken çalan şarkısı çaldı ve tümseğe çıktı.

Kanter “Koç bana biraz oyunu öğretmeye çalıştı ancak çok zor. Maçtan önce tenis topu fırlatmaya çalıştım ancak zor bir şey” dedi.

Ama daha zor olan bütün sezon boyunca tek maça dahi çıkamamış olmasıydı. NCAA’de oynayamaması kuralı ilk çıktığında, Kanter üzgün olduğunu söyledi; ancak takım arkadaşları ve koçları vazgeçmemesini söyledi. Final-Four’u kenardan izleyip takımını şampiyonluğa taşıyabileceğini düşünerek geçirdi. Kenardan izlemek NCAA’in “oynayamaz” kararının bir sonucuydu, fazladan aldığı 33.000 doların sonucu.

Kanter “Kötü bir şey yaptığımı düşünmüyordum. Buraya eğitimim için okulum için geldim. Türkiye’deyken, 14,15,16 yaşındaydım. Bir şey bilmiyordum. Para hakkında bir şey anlamıyordum. Yalnızca babamdan para aldım” dedi.

Kanter lisans öğrencisi-asistan koç oldu. Bazı maçlarda bençin sonunda oturup istatistik tutardı. “Koç Kanter” olarak biliniyordu.

Enes “Koçluk zor. Cidden zor. Gerçekten koç olmasam da, sadece istatistikler falan ama Calipari’yi anlayabiliyorum, stres ve diğer her şey” dedi.

Enes kanter sahada ilk atışını yapmadan önce ısındı. Ardından topu bir kez sektirerek attı.

Antrenmanda, Kanter, Josh Harrellson ve Eloy Vargas’la sırtı dönük oyunlara çalışmaya devam etti. Bu çalışma NCAA Turnuvası’nda meyvesini verdi ve Harrellson Kentucky’i Final Four’a taşırken kritik bir rol oynadı. Harrellson’ın Yılın İlk Yıl Oyuncusu Jared Sullinger’a karşı oynadığı ve kazandıkları Ohio State maçı da dahil.

Enes “Ohio State maçından önce antrenmanda Harrellson bana ‘Elimden geleni yapacağım’ dedi ben de ona ‘Sana inanıyorum’ dedim. Harika bir iş çıkardı” dedi.

Kanter derslerini tamamlayıp Chicago’ya Michael Jordan’ı da çalıştıran Tim Grover’ın yanına NBA draft’ine hazırlanmaya gideceğini söyledi. Bütün sezon maç yapmadı ve sahalara dönmeyi sabırsızlıkla bekliyor.

Enes “Gelecek yıl umarım oynarım ve sahaya adımımı atarım. Son maçım geçen seneki Hoop Summit maçıydı” dedi.

Kanter yıl başlamadan önce ilk 15 arasında seçilecek gözüyle bakılıyordu. Hala da öyle ancak bütün yıl oynamamasından dolayı piyasası düşmüş olabilir. Öyle olsa da olmasa da Kanter çalışmalarında kendisini geliştirdiğini kanıtladı.

Enes “Elimden geleni yapmaya çalışacağım, herkese kendimi göstereceğim; çünkü kimse beni oynarken görmedi bu yüzde herkese kendimi tanıtmam lazım” dedi.

Eğer basketbol bir şekilde olmazsa, Kanter ikinci opsiyon olarak beyzbol oynamazmış.

Kanter maçtan önce Kentucky’nin yıldızı Alex Meyer’le konuştuğunu söyleyerek “İzlemesi eğlenceli; ancak oynamak istemem. Alex Meyer çok hızlı atıyor. Neredeyse 160 kilometre falan. Ona benimki nasıl diye sordum. 50 kilometre falan dedi.

Hızlı Not: Kanter “Özgür Enes!”  t-shirt’üne sahip olmadığını söyledi; ancak Kentucky taraftarlarının yıl boyunca o oynayamazken bile onu desteklemelerini çok sevdiğini söyledi. Bir tane kot pantolonu olduğunu söyledi ancak giyip giymediğini sorulduğunda “Hmm, hayır” dedi.

Çeviridir.

Orijinali: http://kykernel.com/2011/04/08/enes-kanter-talks-with-video-about-the-ncaa-ruling-nba-draft-and-baseball/

Çevirmenin Notu: Linkte bir de video var, uygun bir zamanımda onun da transkriptini yapmaya çalışacağım.

Bir Cevap Yazın

