Home

Geçen sene Pistons NBA Draft’inde Austin Daye’i 15. sıradan seçmişti. Bu sene Pistons geçiş dönemindeki bir takım. 2004 Şampiyonluğundan kalan veteran oyuncular, genç jenerasyon Pistons oyuncularıyla soyunma odasını paylaşıyor, Austin’in dakikaları ise istikrarlı değil. Daye maç başına 25 dakikada 11 sayı 4 ribaunt civarı ortalamalara sahip. 2.10’luk forvet, üçlük çizgisinden %42 ile atıp ligin bu alanda en iyi 19. oyuncusu olurken oyununun dışa dayalı olduğunu kanıtladı

Kadro durumlarına bakarak, birçok lig otoritesi Pistons’ın takasta çok hareketli olacağını bekliyordu. Yazık ki, Pistons takası haberleri sadece fısıltıdan ibaret çıktı, bu da oyuncuların protestosuna etki etmiş olabilir
Austin Daye

Geçen hafta Austin’le üniversiteden NBA’e geçişi, takas dedikoduları ve oyununu geliştirmesi hakkında konuşma şansım oldu.

HoopsDaily: Var olan ve takas sonunu heyecanlı kılan takaslarla ilgili düşüncelerin nedir?

Austin Daye: Bunlar bana yeni olan şeyler. Bütün bu hamleler, çok fazla takım değiştirme oldu. Takım değiştireceğini düşünmediğiniz birçok oyuncu takımından ayrıldı. Bakalım neler olacak.

HD: Senin ya da takım arkadaşlarının takas olma şansı var mıydı?

AD: Takas olmak konusunda endişem yoktu; ancak takımda bir şeyler olmasını bekliyordum. Olmadığına sevindim. Genç oyuncularla dolu iyi bir çekirdek kadromuz var.

HD: Soyunma odası ve takım otobüsündeki ortam nasıl? Sen ve takım arkadaşların Pistons ya da diğer takımlarla ilgili farklı dedikoduları konuşuyor muydunuz?

AD: Bunların farkındaydık ancak çok fazla konuşmadık. Takasları konuştuk, dedikoduları değil. Olmayacağını düşündüğümüz birçok takas gerçekleşti.

HD: Detroit’te oynamak nasıl?

AD: İyi bir takım, iyi bir organizasyon. İyi genç oyuncular. Şimdi sıramızı bekliyoruz. Zamana bırakıp fırsatlardan istifade etmeye çalışacağız.

HD: California’dan Detroit’e geçiş yapmak zor muydu?

AD: Biraz. İklim en önemli şeydi. Ancak atmosfer, yaşadığım küçük şehir, gizli saklı, alıştığım gibi. Sizi sorunlardan uzak tutar, basketbola odaklanmanızı sağlar, önemli olan bu.

HD: NBA seyahatlarine alışmak zor oldu mu?

AD: Pek değil. Onu iyi becerdim. Gonzaga’dan alışığım, çok fazla dolaşırdık. Önemli olan uyku. Uyku yapmanız gereken bir şey.

HD: Baban NBA’de oynadı. Ligde olan bir babaya sahip olmak nasıl bir duygu ve diğer ailelerden farklı bir şekilde yardım ediyor mu sana?

AD: Bence harika. Bana çok yardım ediyor. Bana her gün bir şeyler öğretiyor. Gerçekten büyük yardımı dokunuyor. Hala her gün yardım ediyor, oyunumdaki yanlışlıkları düzeltiyor.


Austin this season is a top 15 3 point shooter

HD: Baban NBA’de oynadı. Ligde olan bir babaya sahip olmak nasıl bir duygu ve diğer ailelerden farklı bir şekilde yardım ediyor mu sana?

AD: Bence harika. Bana çok yardım ediyor. Bana her gün bir şeyler öğretiyor. Gerçekten büyük yardımı dokunuyor. Hala her gün yardım ediyor, oyunumdaki yanlışlıkları düzeltiyor.

HD: Üniversiteden en büyük farkı ne?

AD: Oyunun hızı en büyük fark. Maç çok daha hızlı; ancak maçtan maça geçiş farklı. Bunaltıcı oluyor. Buna hazır olmanız gerek.

HD: Saha dışında vaktini nasıl geçiriyorsun?

AD: Bilgisayarda rahatlıyorum. Bilgisayarımın açılış sayfası nba.com, youtube’dan her akşam önemli anlara bakıyorum

HD: Draft olduğundan beri, hangi özelliğin en çok gelişti? Hangi özelliklerini geliştirmek istiyorsun?

AD: Orta mesafe şutum ve post oyunum oldukça gelişti. Birçok özelliğimi geliştirmeye çalışıyorum. 3 sayılık atışlar etkili olduğum bir şey.

HD: Uzun vadede, kendini 3 numarada mı yoksa 4 numarada mı oynarken görüyorsun?

AD: Kendimi içeriden de oynayabilen bir 3 numara olarak görüyorum. Koç benden ne isterse yaparım.

HD: Oyun tarzın Tayshaun Prince’e benziyor. Ondan ve diğer Pistons’lı olgun oyunculardan bir şeyler öğrenebileceğini düşünüyor musun?

AD: Tayshaun ve Rip. Tayshaun’a olabildiğince çok soru soruyorum. Ona soru sormak zorunda hissediyorum, çünkü sormadan cevap alabileceğimi düşünmüyorum. Basketbol zekası çok yüksek bir oyuncu.

HD: Ne gibi sorular soruyorsun?

AD: Ne zaman faul yapacağım gibi durumlarla ilgili sorular.

Bu röportaj protestodan önce yapıldığı için, Austin’e bu olay hakkındaki düşüncelerini soramadım. Austin’i parlak ve motive bir genç oyuncu olarak buldum. Olumlu davranışlarına ve çalışma ahlakına bakarak, onun yeteneğinin ve potansiyelinin sonuna kadar gideceğini bekliyorum. Yakın zamanda Austin Daye’i şampiyonluk kovalayan bir takımın hırslı oyuncusu olarak görmeyi bekliyorum.

Çeviridir.

Orijinali: http://www.hoopsdaily.com/content/austin-daye-interview

Bir Cevap Yazın

