Home

Bu San Antonio’nun son şampiyonluk şansı mı?

Manu Ginobili: Geçen sene bize sorulan soruları duyduysanız, aynı şeylerin söylendiğini görürsünüz. Bize son şansımız mı diye soruyorlardı. 50 maç kazandık ve şimdi olduğumuz yere geldik, bir sonraki sene için konuşuyorlar.

Spurs ne kadar uzun bir süre yarışın içinde kalabilir?

MG: Kim bilir. Sağlıklı olup olmamamıza bağlı. Şu anda Tim Duncan, Tony Parker ya da bana ya da herhangi bir önemli oyuncumuza bir şey olursa, şansımız önemli ölçüde düşer. Şimdiye kadar sağlıklıydık; ancak hiçbir takım sağlıklı olmadan kazanamaz. Bekleme işi biraz da. Niçin tahmin edip duralım ki?

Artık baba oldun. Oyuncu olarak  sana nasıl bir etkisi oldu?

Önemli olan maçtan sonra bence. Kendimde çok kusur bulurum. Gençken, kaybettiğimizde çok etkilenirdim ve galibiyetlerde çok havaya girerdim. Şimdi sahada aynı şey oluyor. Oynuyorum işte. Ancak bittiğinde… NBA’in en kötü takımına kendi evimizde yenilebiliriz ve eve gittiğimde, bebeklerimi gülerken görürüm ve tamamen farklı bir moda girerim. Sahada olmakla ilgili değişik şeyler hissetmiyorum. Hala aynı isteğe sahibim. Bu maç sonrası değişiklik.

NBA kariyerin gelirkenki beklentilerini aştı mı?

MG: Tüm beklentilerimi aştı. NBA’e gelirken, hiç All-Star’da oynayacağımı düşünmemiştim. İtalya’da oynarken, bana üç kere şampiyon olacağımı söyleseniz, size deli gözüyle bakardım. Hiç ihtimal vermiyordum.

Kendini ilk beş oyuncusu olarak görmüş müydün?

MG: İyi oynayabileceğimi ve başarı kazanabileceğimi düşünüyordum. Ama ortalama bir başarı. İki kere All-Star olmayı falan hayal etmeye bile cüret edemezdim. 10 yıl öncesine baktığınızda olup bitenlerle ilgili şeyler sizi mutlu ediyor.

Kariyerin bittiğinde San Antonio’da mı kalacaksın yoksa Arjantin’e geri mi döneceksin?

MG: Hep Arjantin’de yaşayacağımı düşünmüştüm ve hala öyle olacağına inanıyorum. Ama bilemem. Birkaç yılım kaldı ve henüz 9 aylık çocuklarım var… Zamanı geldiğinde, karımla oturup ne yapacağımıza karar vereceğiz.

Oynamayı bıraktıktan sonra Spurs için çalışmayı düşünüyor musun?

MG: Hayır. Full-time kesinlikle çalışmam. Belki gözlemci ya da temsilci gibi bir şekilde yardım ederim. Ama 8’den 5’e kadar her gün çalışırken düşünemiyorum kendimi.

Başka bir takımla oynamayı?

MG: Hayır. İki yıl önce, serbest kalacağım için ayrılmam gerekeceğini düşünüyordum, takımdan da ses çıkmamıştı. Aklımda belki başka bir yere gitme zamanımın geldiği yönünde düşünceler dolaşıyordu. Sonra olanlar oldu. Sözleşmem uzatıldı ve şu anda başka bir takım için oynamak istemiyorum.

Eğer NBA sezonu olmazsa, Avrupa’da oynamayı düşünür müsün?

MG: Duruma göre değişir. En başta kesinlikle oynamam. Eğer Ocak gelir de hala bir anlaşma yapılamayıp sezon ertelenirse, o zaman düşünebilirim

Tercih ettiğin bir yer olur mu öyle bir durumda?

MG: Belki İtalya veya İspanya. Ancak yine de… Bütün oyuncuların Avrupa’ya gitme şansı olmayacak. Herkes için yer yok. İkinci olarak, birçok takım gelecek ay transfer ettiği oyuncuların gidebileceğini düşünerek kontrat imzalamayacaktır. Ben de böyle bir şey olsun istemem. Yani eğer sezonun iptal edildiğini bilirsem, Ocak ayında daha ciddi düşünebilirim. Zaman gösterir. Ancak en olası senaryo, çalışıp hazır olmak için burada kalırım.

Oyuncular Birliği’nde uluslararası oyuncuların sesi duyuluyor mu?

MG: Eğer duyulmuyorsa, yeterince aktif olmamak bizim suçumuz. Uluslararası oyuncularla ilgili problem, ne yazık ki, hepimiz oldukça uzaklardan geliyoruz ve sezon bittiğinde evlerimize dönmek ya da Milli Takımlarımızla oynamak istiyoruz. Toplantılara gitmek ve daha fazla yer almak için çok zamanımız yok. Bu bizim hatamız. Bu tip şeylere katılırsak, sesimiz diğerleri kadar iyi duyulur. Bundan oldukça eminim çünkü bize aktif olmamız için sürekli ısrar ediyorlar.

Arjantin’de sizin yerinize gelecek jenerasyonun olmamasından korkuyor musun?

MG: Hayır endişeli değilim. Biliyorum az oyuncu var; ancak bu jenerasyon harikaydı diye de düşünebilirsiniz. Çok iyi zamanlar geçirdik, hala geçiriyoruz ve bundan yarar sağlamamız gerekiyor. Daha önceden olduğumuz yere dönersek, yani, yarı finale çıkamadıysak bu bir başarısızlık gibi düşünecek kadar kendini beğenmiş olmak zorunda değiliz. Savaşmaya devam etmeliyiz ve elimizden geleni yapmalıyız.

Başarınızla paralel olarak Arjantin’de basketbolu daha fazla kişiye sevdirerek iyi bir iş çıkardığınızı düşünüyor musunuz?

MG: Bunu söyleyemem. Bizim jenerasyonumuz 2002 ve 2004’te parlamıştı. Eğer 6 yaşındaki çocuklar o zaman oynamaya başlasalardı, şu an hala çok genç olacaklardı bu yüzden bizim jenerasyon iyi bir iş çıkardı mı çıkarmadı mı bilemiyoruz.

Çeviridir.

Orijinali: http://blogs.hoopshype.com/blogs/sierra/2011/02/19/manu-ginobili-today-i-would-not-like-to-play-for-another-team

Bir Cevap Yazın

