Home

NBA, 23 Şubat’ta Deron Williams karşılığında Nets’in Derrick Favors’ı verdiği takasla sarsılmıştı. Williams bütün hafta boyunca manşetlerdeyken, Derrick Favors çok az dikkat çekti. 208 cm ve 113 kiloluk atletik patlayıcı ve omuz genişliği Dwight Howard ile karşılaştırılabilecek forvet her gün bu lige adım atmıyor. Bütün çaylak sezonu boyunca 19 yaşında olacak olan Favors, 2009 sınıfında Scout.com tarafından 1 numara olarak gösterilmişti, McDonald All-American Maçı’nda ve Jordan Brand Classic’te En Değerli Oyuncu seçildi ve ACC Yılın 1. Sınıf Oyuncusu ödülünü Georgia Tech’teki tek sezonunda kazandı. NBA’de çaylak sezonunu sakatlık yüzünden acılar içinde geçirse de, bütün NBA koçları ve takım arkadaşları oldukça etkilendi.

HoopsDaily’den NBA çaylak uzmanı Sam Littman, kısa kariyeri ve Utah Jazz’e takası hakkında konuşma şansı buldu.

HoopsDaily: Büyürken idolün olan bir uzun forvet ve pivot var mıydı?

Derrick Favors: Tim Duncan

HD: Georgia Tech’e gitmeye nasıl karar verdin?

DF: Çocukluktan beri Georgia Tech’e gitmek istemiştim.

HD: Georgia Tech’teki ilk yılın oyun tarzını ve oyuna bakış açını nasıl etkiledi?

DF: 1. yılımda, üst düzey basketbolda ne kadar büyük ve atletik oyuncuların olduğunu anladım.

HD: Georgia Tech’te, kendisi de draft edilen uzun forvet Gani Lawal’le beraber oynadın. Senden daha tecrübeli biriyle oynamak oyununa nasıl bir katkı sağladı?

DF: Sezon öncesi ve içinde hazırlanmama yardım etti. Sahada ve saha dışında.

HD: Draftın üçüncü sırasında Nets tarafından seçildiğinde aklından geçen düşünceler neydi?

DF: Wow! NBA’deyim!

HD: Nets’te, parlak bir pivot olan Brook Lopez’le beraber oynadın. Alçak postta bir skorer olarak oyununu olumlu etkiledi mi?

DF: Evet, dolabım onun yanındaki dolaptı. Antrenmandan sonra rotasyonun ve yapılacak hamlelerin üzerinden geçerdik.

HD: Kendini boyalı alanda agresif bir skorer olarak görüyor musun ya da yüksek postta oynayan dinamik bir skorer olarak görüyor musun?

DF: İki yönde de yeteneklerimi geliştirmeye çalışıyorum.

HD: NBA’e geçiş döneminde en zor kısım neydi?

DF: Hala geçiş dönemindeyim.

HD: Hangi özelliğin lige aktarılıyor sence?

DF: Savunmam.

HD: Söylenip duran takas söylentileriyle nasıl başa çıkıyordun?

DF: Odak noktam takas değildi, odak noktam New Jersey Nets’ti.

HD: Amatör basketbolun her seviyesini domine etti, önceden sana “Seçilmiş Kişi” diyorlardı. Çaylak sezonunda maç başı 20 dakikadan az oynamayı nasıl karşıladın?

DF: Bütün olayları öğrenme süreci olarak kabul ettim ve oynadığım zamanlardan kendime yarar sağlamaya çalıştım.

HD: Ligi ilk kez deneyimlediğine göre, sence en çok hangi NBA oyuncusuna benziyorsun?

DF: Bu zor bir soru. Sezon sonu söyleyebilirim ancak.

HD: Karşısında oynadığın en iyi oyuncu kimdi?

DF: Josh Smith

HD: Sezonun ikinci yarısı için bir hedef belirlesen, ne olurdu?

DF: 1 numaralı hedefim daha iyi olmaya devam etmek.

HD: Bu sezon şampiyonluğu kim kazanacak?

DF: Yapma bunu! Tabii ki Utah Jazz!

HD: Son olarak, takım arkadaşların ne sıklıkla yemek ısmarlatıyor sana?

DF: Ahahahah

HD: Jazz’a takas olduğunu duyduğunda ilk tepkin ne oldu?

DF: Şaşırdım; ancak öğrendiğimde yeni takıma gitmeye hazırdım.

HD: Takım şimdiki kadrosuyla nereye gidebilir sence?

DF: Çok kafama takmıyorum açıkçası. Takımla beraber olmaya ve oynamaya hazırım.

HD: Paul Millsap, Al Jefferson ve Mehmet Okur gibi yetenekli ve tecrübeli uzunların yanında oynayıp ne kazanmayı bekliyorsun?

DF: Tecrübeli oyunculardan alacağım çok ders var; ancak ayrıca onlarla antrenmanda her gün yarışma şansını dört gözle bekliyorum

HD: Son 27 senede 24 kere playoff yapmış bir takım için oynuyorsun, bu senin üstünde ek bir baskı yaratıyor mu?

DF: Hayır, baskı benim üstümde değil, ben yapabileceğim en iyi şekilde savaşırım.

 

Çeviridir.

Orijinali: http://www.hoopsdaily.com/content/derrick-favors-interview

Bir Cevap Yazın

